مشاورین املاک همیشه یک شغل پر چالش و همه جانبه ای را تجربه می کنند. چون که نمی دانند در آینده چه آدم هایی با سلایق و خواسته های متنوع ممکن است از آن ها در خواست مشاوره داشته باشند. به همین دلیل باید همیشه در همه ی رسانه های تبلیغاتی حضور داشته باشند. و دیگر زمان فایل های کاغذی تمام شده. امروزه می توان در کمترین زمان ممکن و با یک کلیک ساده به مرجعی کامل وصل شد و به راحتی هر ملکی را که می خواهند جست و جو کنند کمتر کسی برای پیدا کردن خانه به فایل های کاغذی بنگاه ها احتیاج پیدا می کنند بنابر می توانید یک وب سایت تخصصی در زمینه درج آگهی املاک پیدا کرده و در آن عضو شوید و آگهی های خود را آنلاین منتشر کنید و به راحتی به مشتریان واقعی خود دست پیدا کنید.
با استفاده از سایت های تخصصی و ثبت عنوان های جذاب برای آگهی های خود و قرار دادن عکس های واقعی خود ملک می توانید یک آگهی کاملی را ارائه دهید سعی کنید توضیحات کامل راجع به ملک بنویسید در توضیحات خود سعی کنید از نگارش ساده و روان استفاده کنید به طوری که مخاطب هنگام خواندن آن بتواند درک درستی از نوشته های شماپیدا کند در آگهی های خود تمام راه های ارتباطی مثل : شماره تماس ، ایمیل ، و آی دی شبکه های اجتماعی قرار دهید.
امروزه به طور میانگین هر فردی روزانه حدود یک ساعت از وقت خود را صرف جست و جو در شبکه های اجتماعی و سایت ها می کند. و این آمار و ارقام نشان می دهد که شما حتما باید آگهی های تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی و سایت ها انتشار دهید. نکات مهم در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی عبارت است از : استفاده از یک عکس مناسب و قابل قبول برای صفحه ی خود، تولید محتوای جذاب برای پست های خود، به فکر جذب کردن فالوور ها باشید، از هشتگ ها استفاده کنید و به طور مرتب و با برنامه ریزی فعالیت کنید.
با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی شبکه های اجتماعی تمام افراد فرصت استفاده از همه این سایت ها و اپلیکیشن ها را ندارند و فقط تعداد محدودی از این اپلیکیشن ها را دنبال کنند. بنابراین مشاورین املاک باید سعی کنند در همه ی این سایت ها صفحه مخصوص خود را داشته باشند. چونکه عضو شدن در هر سایت یک شانس محسوب می شود. همیشه برای معرفی و ماندگار شدن خودتان در ذهن مردم یک نشانی از خودتان باقی بگذارید. داشتن کارت ویزیت می تواند گزینه مناسبی باشد در مهمانی ها، تفریح، حتی هنگام سفر در فرودگاه با یک کارت ویزیت خود را در ذهن افراد ماندگار کنید. شاید افراد در حال حاضر به کارت ویزیت شما احتیاجی نداشته باشند اما می توانند کارت شما را به دست بقیه افراد برسانند و این دقیقا همان تبلیغاتی است که شما به آن احتیاج داشتید.
مزیت های تبلیغات اینترنتی برای املاک
1. از مراجعه های بی هدف و هر روزه مراجعین به مشاورین املاک جلوگیری می شود.
2. روش های تبلیغات اینترنتی برای مشاور املاک نسبت به تبلیغات آفلاین چاپی برای مشاورین املاک کم هزینه تر خواهد بود.
3. با انتشار اطلاعات و تصاویر خانه ها در سایت، می توانید مخاطبان هدف بسیاری پیدا کنید.
4. به نظرات کاربران توجه کنید اینجوری متوجه خواهید شد که در این برهه زمانی مردم بیشتر به دنبال چه املاکی و با چه متراژی می باشند و می توانید مشتریان هدف را شناسایی کنید.
5. با تبلیغات اینترنتی می توانید علاوه بر تصاویر خانه ویدئو هم از خانه به نمایش بگذارید.
6. تبلیغات اینترنتی بی انتها و نامحدود می باشند و می توانید تعداد فایل های بیشتری را برای تبلیغات در معرض نمایش بگذارید.
با طراحی وبسایت و شناسایی جامعه هدف و با تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی می توانید از توانایی ها، مهارت ها و تکنیک های خود در خرید و فروش، رهن و اجاره خانه مطالبی را انتشار دهید. شما می توانید خدماتی را که ارائه می دهید، ملک هایی که در حال خرید و فروش یا رهن و اجاره آنها هستید را در سایت های معتبر و مرتبط با کسب و کار خود تبلیغ کنید. کسانی که سایت های تخصصی املاک دارند با دریافت پورسانت املاک شما را آگهی کرده و در فروش شما سهیم خواهد شد. آنها به دلیل دریافت پورسانت، بیشتر از شما تلاش خواهند کرد تا یک قرارداد به نتیجه برسد.
یکی دیگه از روش های موفقیت مشاور املاک می توان به ایمیل اشاره کرد. شما می توانید اطلاعات فایل های خود را از طریق ایمیل برای خریداران خانه ارسال کنید. دقت داشته باشید قبل از ارسال ایمیل ابتدا فایل های خود را دسته بندی کرده سپس خریداران را شناسایی کرده و در نهایت با توجه به درخواستی که دارند، متن ایمیل را تنظیم کنید. در شناسایی خریداران دقت داشته باشید، آگاهی از سن آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اینستاگرام هم یک ابزار فوق العاده برای تبلیغات با بازدهی بالا می باشد. تصاویر تاثیر زیادی در جذب مخاطب و جلب کردن نظر او در تبلیغات اینستاگرامی دارد. اگر مشاور املاک هستید و میخواهید برای املاک خود در اینستاگرام کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید به موضوع تصویر و عکس پست های پیج خود اهمیت ویژه ای دهید. گاهی یک تصویر میتواند یک بیننده را بدون اینکه از موضوع محتوای آن با خبر باشد به پیج شما بکشاند و آنرا تبدیل به مشتری کند.
یک عامل مهم دیگر برای تبلیغات املاک از طریق اینستاگرام کپشن نویسی می باشد. موضوعی که در کپشن خود انتخاب میکنید می بایست کاربردی باشد و یک ارزش افزوده ای را به کاربران ارائه دهد تبلیغات برای املاک از نوع اینستاگرامی میتوان به پیج های پر بازدید اشاره کرد. اینفلونسرها در حال حاضر بازار داغی در تبلیغات دارند و این نکته را باید توجه کرد که تبلیغات املاک را تا حد ممکن در پیج هایی انجام داد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم نزدیک به مخاطب هدف باشد. تبلیغ نویسی و ویرایش متن تبلیغاتی میتواند باعث پیشرفت بسیار زیاد یک کسب و کار شود چون که مشتریان هدف بیشتر جامعه را تشکیل می دهند به همین دلیل انتشار تبلیغات برای مشاورین املاک اهمیت زیادی دارد.
بسیاری از مشاورین املاک قدر مشتریانی را که به آنها مراجعه میکنند نمیدانند. اتفاقی که معمولا رخ میدهد این است که وقتی خانه ای متناسب با خواستههای مشتری ندارند بیشترین لطفی که در حق مشتری میکنند این است که کارت ویزیت خود را به مشتری میدهند و از او میخواهند که بعدا تماس بگیرد، این بدترین کاری است که می توان انجام داد. شما باید به هر فرد مراجعه کننده به چشم مشتری خود نگاه کنید و از او اطلاعات تماسی لازم را بگیرید و به او قول دهید که تمام تلاش خود را برای پیدا کردن خانه مورد علاقه او خواهید کرد و البته باید واقعا این تلاش را بکنید، این کار حس اهمیت داشتن را به مشتری القا میکند و موجب اطمینان میشود و احتمال معامله را افزایش میدهد.