امروزه بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین شاخههای بازاریابی در جهان است که اهمیت بسیاری نیز دارد، و یکی از تاثیرگذارترین کارها برای موفقیت در آن، تبلیغات اینترنتی موثر و هدفمند است. در این بخش همراه ما باشید تا کمی با اصطلاحات رایج تبلیغات آنلاین آشنا شوید:
بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
منظور استفاده از رسانههای دیجیتالی مانند اینترنت، موبایل و ... است که در مسیرِ بازاریابی سبب افزایش تعداد مشتریان یک برند میشود. در حال حاضر بازاریابی دیجیتال یکی از هدفمندترین روشهای بازاریابی موجود در جهان است زیرا شما میتوانید مخاطبان خود را با دقت بالایی مورد هدف قرار دهید.
ایمیل مارکتینگ با هدف معرفی و تبلیغ برند شما با ارسال و به اشتراک گذاشتن خدمات و خبرنامه تان به مشتریانتان صورت میگیرد.
در sms مارکتینگ از طریق ارسال پیامک برای مشتریان قدیمی و جدید به معرفی محصولات و خدمات خود میپردازید. در این خصوص میتوانید به سایت های و نمایندگی های پنل پیامکی مراجعه کنید.
منظور استفاده از شبکههای اجتماعی برای تبلیغ برند است که میتواند به شکل پولی در این شبکهها یا ایجاد یک صفحه در این شبکهها باشد.
پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click - PPC)
در تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیک که روی تبلیغتان میشود، هزینه پرداخت میکنید.
به کمک تبلیغات گوگل که پرطرفدارترین موتور جستجو در دینا میباشد، میتوانید به افزایش فروش دست یابید.
بازاریابی مجدد (Remarketing)
نوعی از تبلیغات پولی (یا همان PPC) است که به بازاریاب امکان میدهد تا کسانی را هدف قرار دهد که قبلاً از وبسایت دیدن کردهاند، بدین صورت که شما دوباره از آنها دعوت میکنید که سایت را ببینند و بدین شکل میتوانید محصولات خود را در معرض مشاهده آنها قرار دهید.
نرخ کلیک (Click Through Rate - CTR)
منظور تعداد کاربرانی است که روی یک تبلیغ یا لینک از شما کلیک میکنند که میتواند صفحات وبسایت، ایمیل، پستهای اجتماعی و ... باشند.
ترافیک طبیعی (Organic Traffic)
منظور آن دسته از کاربران اینترنت هستند که با استفاده از روشهای طبیعی ( بدون تبلیغات پولی) به وبسایت شما هدایت شده و به بازدید از وبسایت میپردازند. این ترافیک میتواند از طریق قرار گرفتن در لیستهای مختلف، رتبه شما در موتورهای جستجو و گرفتن لینک از صفحات اجتماعی و ... باشد.
ترافیک پولی (Paid Traffic)
منظور آن دسته از کاربران اینترنت هستند که از طریق تبلیغات شما در موتورهای جستجوگر، شبکههای اجتماعی، سایر سایتها و ... به وبسایت هدایت شدهاند.
بازگشت سرمایه (Return on Investment - ROI)
بازگشت سرمایه. همان چیزی است که هر تجاری دوست دارد شاهد آن باشد. اگر شما 200 هزار تومان تبلیغ کرده اید، بازگشت سرمایه مقدار پولی است که علاوه بر هزینه، به عنوان سود به شما باز میگردد.