آبکاری کروم در منزل

فانتاکروم چیست؟
آبکاری کروم در منزل : اگر بخواهیم درباره مقوله فانتاکروم توضیح دهیم باید این گونه بیان کنیم که یک روش مدرن و نوین در سیستم آبکاری است که با ارائه تکنیک های منحصر به فرد پوششی خود بر روی سطوح تمامی اجسام، جایگزین بسیار مناسب و ایده آل برای پوشش های کروم سنتی و قدیمی به حساب می آید. این سیستم بر اساس جدیدترین و پیشرفته ترین متدهای آبکاری و تکمیل سطوح طراحی شده است لذا این امر موجب گشته تا به عنوان منحصر به فرد ترین سیستم پوششی در دینا معرفی شود که طرفداران بی شماری را به سمت خود جذب نماید.

آبکاری کروم در منزل : به این علت که کار کردن با دستگاه فانتاکروم بسیار ساده است شما اگر یک دستگاه فانتاکروم در منزل داشته باشید می تواند آبکاری کروم سخت را به راحتی در خانه انجام دهید
از آنجایی که روش های آبکاری و پوششی سنتی، دارای محدودیت های زیادی هستند لذا سیستم آبکاری فانتاکروم با سرعت عمل بالا و روش های پوششی به صرفه و بسیار زیبای خود توانست به عنوان بهترین و محبوب ترین سیستم آبکاری دنیا، جایگاه ویژه ای در میان طرفداران خود پیدا کند.
بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم چیست؟
همانطور که گفته شد فانتاکروم یکی از روش های آبکاری نوین است که فرایند خود را به صورت پاششی انجام می دهد. این فناوری برای اولین بار در کشور ایتالیا طراحی و تولید، سپس به سراسر دنیا عرضه شده است. به طوری که می توان گفت در حال حاضر کمتر کشوری وجود دارد که این روش مدرن در زیبا سازی و پوشش سطوح اجسام مختلف خود استفاده نمی کند. اگر بخواهیم بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم را بیان کنیم لازم است به تمامی موارد زیر اشاره نماییم.
یکی از مهم ترین و بهترین مزیت های این روش، سهولت و تسریع در انجام کار در هر مکانی حتی آبکاری کروم در منزل می باشد. به طوری که تنها با داشتن یک اپراتور و آموزش چند ساعته به صورت عملی و تخصصی، می توان در کمترین زمان ممکن عمل آبکاری را به بهترین شکل خود انجام داد.
توانایی انجام آبکاری و پوشش سطوح بر روی تمامی اجسام از دیگر قابلیت ها و مزیت های ارزشمند این سیستم به حساب می آید. چوب، پلی استر، سرامیک، کاشی، موزائیک، کامپوزیت، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه و… از جمله مواردی هستند که می توان روش آبکاری و زیبا سازی فانتاکروم را بر روی آن ها پیاده نمود

  • ۰
  • ۰

هگزان

هگزان (hexane) یک ترکیب آلی، یک آلکان با زنجیره مستقیم و شش اتم کربن و دارای فرمول مولکولی C6H14 است. این ماده بخش قابل توجهی از بنزین را تشکیل می دهد. در رابطه با رنگ هگزان باید گفت که مایعی بی رنگ است، وقتی خالص باشد بو ندارد و تقریباً نقطه جوش هگزان 69 درجه سانتیگراد (156 درجه فارنهایت) است. در جواب این سوال که هگزان قطبی است؟ باید گفت یک حلال غیر قطبی ارزان قیمت، نسبتاً بی خطر، تا حد زیادی غیرفعال و به راحتی تبخیر می شود به حساب می آید.

هگزان

قیمت هگزان

در رابطه با حلال هگزان باید گفت hexane به دلیل غیر قطبی بودن خود حلال ترکیبات غیرقطبی محسوب می‌شود در نتیجه می‌توان از آن برای تمیزکردن و گریس‌زدایی تجهیزات و موارد مشابه مثل استخراج استفاده کرد.  اصطلاح هگزانس به مخلوطی گفته می شود که تا حد زیادی (> 60٪) از hexane تشکیل شده باشد و مقادیر متفاوتی از ترکیبات ایزومریک 2-متیل پنتان و 3-متیل پنتان و مقادیر کمتری از C5 ، C6 و C7 غیر ایزومریک (سیکلو) داشته باشد و معمولا هگزانس ارزان تر از hexane است و معمولا به عنوان حلال تمیز کننده یا برای کروماتوگرافی کارایی دارد.

hexane معمولا از تصفیه روغن خام بدست می آید. ترکیب دقیق کسر تا حد زیادی به منبع روغن (نفت خام یا اصلاح شده) و محدودیت های تصفیه بستگی دارد. محصول صنعتی (معمولاً حدود 50٪ وزنی ایزومر زنجیره مستقیم) کسری است که در دمای 65-70 درجه سانتیگراد (149-158 درجه فارنهایت) در حال جوش است.

شرکت مریک شیمی در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی تجربه زیادی دارد. فروش هگزان با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان ارائه داده می شود. برای بدست آوردن اطلاعات کافی درباره محصول هگزان از دسته بوتانول HPLC/BDH می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت اقدام کنید یا با مشاوران در تماس باشید. جهت آگاهی از قیمت هگزان می توانید به سایت مریک شیمی مراجعه کنید.

کاربرد هگزان

در صنعت، از hexane در فرمولاسیون چسب برای کفش، محصولات چرمی و سقف استفاده می شود. این مواد همچنین برای استخراج روغن های پخت و پز مثل روغن کانولا یا روغن سویا، از دانه ها برای پاکسازی و چربی زدایی از اقلام مختلف و در تولید پارچه استفاده می شود. آن ها معمولاً در استخراج روغن سویای مبتنی بر مواد غذایی در ایالات متحده استفاده می شوند و به طور بالقوه به عنوان آلاینده در تمام محصولات غذایی سویا که از این روش استفاده می شود وجود دارد. با کلیک بر روی قسمت لینک شده می توانید اطلاعات کامل درباره هگزان بدست آورید.

عدم تنظیم این آلودگی توسط FDA مورد مناقشه است. یک آزمایشگاه معمولی از hexane استخراج آلاینده های روغن و چربی از آب و خاک برای تجزیه و تحلیل است. از آنجا که به راحتی قابل دفع پروتون نیست، از این ماده در آزمایشگاه برای واکنش هایی که شامل بازهای بسیار قوی هستند مثل تهیه ارگانولیت ها، استفاده می شود. به عنوان مثال، بوتیلیتیوم ها به طور معمول به عنوان محلول عرضه می شوند.

hexane ها معمولاً در کروماتوگرافی به عنوان یک حلال غیر قطبی استفاده می شوند. آلکان های بالاتر که به عنوان ناخالصی در hexane ها وجود دارند ، مدت زمان ماندگاری مشابه حلال دارند، به این معنی که کسرهای حاوی hexane هم حاوی این ناخالصی ها خواهند بود. در کروماتوگرافی مقدماتی، غلظت حجم زیادی از hexane می تواند منجر به نمونه ای شود که به میزان قابل توجهی توسط آلکان ها آلوده شود. این ممکن است منجر به بدست آمدن یک ترکیب جامد به عنوان روغن شود و آلکان ها ممکن است در تجزیه و تحلیل اختلال ایجاد کنند.

خطرات هگزان

استنشاق hexane در ppm 5000 به مدت 10 دقیقه باعث ایجاد سرگیجه می شود. ppm 2500-1000 به مدت 12 ساعت باعث ایجاد خواب آلودگی، خستگی، از دست دادن اشتها و پارستزی در اندام های انتهایی می شود. 2500–5000 پی پی ام باعث ضعف عضلانی، ضربان سرما در اندام ها، تاری دید، سردرد و بی اشتهایی می شود. اثبات شده است که مواجهه مزمن شغلی با سطوح بالا hexane با نوروپاتی محیطی در مکانیک اتومبیل در ایالات متحده و سمیت عصبی در کارگران چاپخانه ها و کارخانه های تولید کفش و مبلمان در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی مرتبط است.

هگزان مانند بنزین بسیار فرار است و خطر انفجار دارد. احتراق بخارات هگزان که به طور غیرقانونی در فاضلاب های لوئیزویل از یک کارخانه فرآوری سویا متعلق به Ralston-Purina تخلیه شده بود، باعث انفجارهای مختلفی شد که بیش از 21 کیلومتر از خطوط فاضلاب و خیابان های آن شهر را از بین برد. به دلیل خطرات احتمالی آن، مهم است که بدانید چگونه این ماده شیمیایی را به درستی کنترل و ذخیره کنید و در موارد ناگوار آتش سوزی یا قرار گرفتن در معرض انسان چه کاری باید انجام دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی