آبکاری کروم در منزل

فانتاکروم چیست؟
آبکاری کروم در منزل : اگر بخواهیم درباره مقوله فانتاکروم توضیح دهیم باید این گونه بیان کنیم که یک روش مدرن و نوین در سیستم آبکاری است که با ارائه تکنیک های منحصر به فرد پوششی خود بر روی سطوح تمامی اجسام، جایگزین بسیار مناسب و ایده آل برای پوشش های کروم سنتی و قدیمی به حساب می آید. این سیستم بر اساس جدیدترین و پیشرفته ترین متدهای آبکاری و تکمیل سطوح طراحی شده است لذا این امر موجب گشته تا به عنوان منحصر به فرد ترین سیستم پوششی در دینا معرفی شود که طرفداران بی شماری را به سمت خود جذب نماید.

آبکاری کروم در منزل : به این علت که کار کردن با دستگاه فانتاکروم بسیار ساده است شما اگر یک دستگاه فانتاکروم در منزل داشته باشید می تواند آبکاری کروم سخت را به راحتی در خانه انجام دهید
از آنجایی که روش های آبکاری و پوششی سنتی، دارای محدودیت های زیادی هستند لذا سیستم آبکاری فانتاکروم با سرعت عمل بالا و روش های پوششی به صرفه و بسیار زیبای خود توانست به عنوان بهترین و محبوب ترین سیستم آبکاری دنیا، جایگاه ویژه ای در میان طرفداران خود پیدا کند.
بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم چیست؟
همانطور که گفته شد فانتاکروم یکی از روش های آبکاری نوین است که فرایند خود را به صورت پاششی انجام می دهد. این فناوری برای اولین بار در کشور ایتالیا طراحی و تولید، سپس به سراسر دنیا عرضه شده است. به طوری که می توان گفت در حال حاضر کمتر کشوری وجود دارد که این روش مدرن در زیبا سازی و پوشش سطوح اجسام مختلف خود استفاده نمی کند. اگر بخواهیم بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم را بیان کنیم لازم است به تمامی موارد زیر اشاره نماییم.
یکی از مهم ترین و بهترین مزیت های این روش، سهولت و تسریع در انجام کار در هر مکانی حتی آبکاری کروم در منزل می باشد. به طوری که تنها با داشتن یک اپراتور و آموزش چند ساعته به صورت عملی و تخصصی، می توان در کمترین زمان ممکن عمل آبکاری را به بهترین شکل خود انجام داد.
توانایی انجام آبکاری و پوشش سطوح بر روی تمامی اجسام از دیگر قابلیت ها و مزیت های ارزشمند این سیستم به حساب می آید. چوب، پلی استر، سرامیک، کاشی، موزائیک، کامپوزیت، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه و… از جمله مواردی هستند که می توان روش آبکاری و زیبا سازی فانتاکروم را بر روی آن ها پیاده نمود

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گلایسین

گلایسین یک جامد کریستالی بی رنگ با طعم شیرین است و تنها اسید آمینه پروتئین ژنیک آکیرا می باشد. به دلیل حداقل زنجیره جانبی که دارد فقط یک اتم هیدروژن، می تواند در محیط های آب دوست یا آبگریز جا بگیرد و رادیکال آسیل گلیسیل است. گلیسین ساده ترین اسید آمینه پایدار، با فرمول شیمیایی NH2 ‐ CH2 ‐ COOH است. گلیسین یکی از اسیدهای آمینه پروتئین زا است. گلیسین به دلیل شکل فشرده ای که دارد در تشکیل پروتئین های آلفا در ساختار ثانویه پروتئین جزء جدایی ناپذیر است.

گلیسین بیشترین اسید آمینه موجود در کلاژن سه تایی است، همچنین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده است و تداخل با انتشار آن در نخاع مثل عفونت کلستریدیوم تتانی می تواند به دلیل انقباض ماهیچه های مهار نشده باعث فلج اسپاستیک شود. برای کسب اطلاع بیشتر درباره گلایسین روی قسمت لینک شده کلیک کنید.

قیمت گلایسین

گلیسین یک آمینو اسید یا بلوک اصلی پروتئین است. بدن می تواند گلیسین را به تنهایی تولید کند، اما در رژیم غذایی هم مصرف می شود. یک رژیم معمولی روزانه حدود ۲ گرم گلیسین دارد. منابع اصلی غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت، ماهی، لبنیات و حبوبات هستند. گلیسین همچنین می تواند به عنوان مکمل مصرف شود. گلیسین برای اسکیزوفرنی، سکته مغزی و مهارت های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی) استفاده می شود اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

 بدن از گلیسین برای ساخت پروتئین استفاده می کند. گلیسین همچنین در انتقال سیگنال های شیمیایی در مغز هم نقش دارد به همین دلیل علاقه ای به آزمایش آن برای اسکیزوفرنی و بهبود حافظه وجود دارد. بعضی از محققان معتقدند گلیسین ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد چون به نظر می رسد با خونرسانی مورد نیاز تومورها تداخل دارد.

عملکرد اصلی گلایسین به عنوان پیش ساز پروتئین ها است. بیشتر پروتئین ها فقط مقادیر کمی گلیسین را شامل می شوند، یک استثنا قابل توجه کلاژن است که به دلیل نقش مکرر آن در شکل گیری ساختار مارپیچ کلاژن در ارتباط با هیدروکسی پرولین ، حاوی حدود ۳۵ درصد گلیسین است. در کد ژنتیکی، گلایسین توسط همه کدون هایی که با GG شروع می شوند ، یعنی GGU ، GGC ، GGA و GGG ، کدگذاری می شود. گلایسین که از دسته بنزوییل پروکساید می باشد و کارایی های مختلفی دارند را می توانید از مریک شیمی که سابقه زیادی در فروش عمده دارد خریداری کنید.

تولید گلایسین

دو فرآیند اصلی تولید آمینواسید شامل آمیناسیون اسید کلرواستریک با آمونیاک است که گلایسین و کلرید آمونیوم را تولید می کند. روش دیگر سنتز اسید آمینه Strecker است که روش اصلی سنتز آمینواسید است و از همین طریق تولید می شود. گلایسین یکی از اسید آمینه هایی است که بدن انسان از آن برای تولید پروتئین استفاده کرده و برای رشد و نگهداری بافت ها و سنتز مواد مهمی مانند هورمون ها و آنزیم ها به آن نیاز دارد.

بدن انسان به طور طبیعی گلیسین را از سایر گلیسین آمینو اسید سنتز می کند ولی غذاهای سرشار از پروتئین هم حاوی گلیسین آمینو اسید هستند. گلیسین علاوه بر اینکه جزئی از پروتئین ها محسوب می شود، مزایا و کاربرد های فراوانی برای سلامتی دارد. آمینواسید به عنوان یک واسطه بیوسنتز در یوکاریوت ها به عنوان پیش ساز اصلی پورفیرین ها، از گلیسین و سوکسینیل CoA توسط آنزیم ALA سنتاز سنتز می شود. گلایسین همچنین زیر واحد مرکزی کلیه پورین ها را تشکیل می دهد.

گلیسین آمینو اسید یک انتقال دهنده عصبی مهاری در سیستم عصبی مرکزی مخصوصا در نخاع، ساقه مغز و شبکیه است. هنگامی که گیرنده های گلیسین فعال می شوند، کلرید وارد نورون شده  و باعث ایجاد پتانسیل پس سیناپسی مهاری (IPSP) می شود.

ساختار گلایسین

گلیسین ساده‌ترین اسید آمینه در تمام یاخته‌های زنده است. این اسید آمینه با فرمول شیمیایی، سبک‌ترین و تنها اسید آمینه‌ی غیر کایرال است. کدهای ژنتیکی این اسید آمینه عبارتند از: GGU، GGC، GGA و GGG. گلیسین یکی از ۲۰ اسید آمینه هست که پروتئین را می‌سازد. این امینو اسید شدیداً قطبی، و آب دوست هست. این امینو اسید ساده‌ترین امینو اسید در بین امینو اسیدهاست.

  • گلایسین: C₂H₅NO₂
  • CAS number : 56-40-6
  • جرم مولی: ۷۵.۰۷ گرم در مول
  • نقطه ذوب: ۲۳۳ درجه سانتی گراد
  • چگالی: ۱.۶۱ گرم در سانتی متر مربع
  • نامهای دیگر: امینواستیک اسید، گلیسین
  • انحلال‌پذیری: soluble in اتانول، پیریدین
  • انحلال‌پذیری در آب :۲۴.۹۹ g/100 mL (25 °C)
  • شکل ظاهری :  جامد کریستالی بی رنگ با طعم شیرین

گلایسین

کاربرد گلایسین

گلیسین معمولاً در دو درجه گرید فروخته می شود: فارماکوپیا ایالات متحده (USP) و درجه فنی. فروش درجه USP تقریباً ۸۰ تا ۸۵ درصد از بازار گلیسین ایالات متحده را تشکیل می دهد. اگر خلوص بیشتر از استاندارد USP مورد نیاز است مثلا برای تزریق داخل وریدی می توان از گلیسین درجه دارویی گران تر استفاده کرد. گلیسین درجه فنی که ممکن است استانداردهای درجه USP را برآورده کند یا نکند برای استفاده در کاربردهای صنعتی مثلا در ترکیب و تکمیل فلز، با قیمت کمتری فروخته می شود.

گلایسین خوراکی

کاربرد گلایسین در غذاهای حیوانی و انسانی: گلیسین به دلیل ارزش غذایی که دارد به جز در تزریق به طور گسترده در غذاها استفاده نمی شود. در عوض نقش گلیسین در شیمی غذا به عنوان طعم دهنده است. این شیرینی ملایم است و با طعم ساکارین مقابله می کند. همچنین دارای خواص نگهدارنده است، شاید به دلیل پیچیدگی آن به یون های فلزی. مجتمع های گلیسینات فلزی به عنوان مثال مس (II) گلیسینات به عنوان مکمل برای خوراک دام استفاده می شود.

گلایسین جهت معلق کردن مواد در آبمیوه ها و آبلیمو در صنایع غذایی کاریرد مهمی دارد. همچنین به دلیل ارزش غذایی پایین در مواد غذایی خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط به عنوان یک طعم دهنده در صنایع غذایی کاربرد دارد. گلیسین واسطه ای در سنتز انواع محصولات شیمیایی به حساب می آید. این ماده در ساخت علف کش های گلیفوزات، ایپرودیون، گلیفوزین و غیره استفاده می شود. این ماده به عنوان واسطه دارویی مثل تیامفنیکلول هم کاربرد دارد.

گلایسین دارویی

سرم گلایسین

محلول های استریل (سرم گلایسین) ۵/۱ درصد گلیسین در آب که هیپوتونوک بوده و از نظر الکتریکی نارسانا می باشند، ممکن است به عنوان محلول های شستشوی مجاری ادراری تناسلی بخصوص مثانه در طول بعضی از اعمال جراحی مصرف شوند. محلول شستشوی گلیسین در بیماران مبتلا به بی ادراری نباید مصرف شود. جذب سیستمیک محلول شستشوی گلیسین، ممکن است منجر به بروز اختلالات در تعادل مایع، الکترولیت و اختلال قلبی- عروقی و ریوی شود.

محلول شستشوی گلیسین در بیماران مبتلا به عیب کار کبد باید با احتیاط مصرف شود، زیرا جذب این دارو و متابولیسم دارو، ممکن است سبب بروز زیادی آمونیاک خون شود. در بیماران مبتلا به اختلال عملکرد کلیوی یا قلبی- ریوی به دلیل تاثیر احتمالی دارو بر تعادل مایع و الکترولیت، دارو باید با احتیاط مصرف شود.

گلیسین بتائین یک ترکیب آمونیومی چند گانه است که تحت تنش خشکی در بسیاری از گیاهان تجمع می شود. ساده‌ترین اسید آمینه در تمام یاخته‌های زنده است. این اسید آمینه با فرمول شیمیایی، سبک‌ترین و تنها اسید آمینه‌ی غیر کایرال است. این ماده موجب بهبود ذخیره سازی گلیکوژن شده که به نوبه خود موجب سنتز کلاژن، هموگلوبین و گلوتاتیون است. هم چنین این آمینو اسید به از بین بردن چربی خون بالا و بهبود سطح اسید اوریک نیز کمک می کند. گلایسین بتائین در گیاهان مفید می باشد.

گلایسین بتائین در گیاهان

گلایسین بتائین و برولین هر دو از مهمترین اسمولیت های آلی هستند که در گونه های گیاهی در پاسخ به تنش های محیطی همچون خشکی، شوری، دماهای بالا، اشعه فرابنفش و فلزات سنگین تجمع می یابند. هر دو ترکیب دارای اثرات مثبتی روی آنزیم ها و استحکام غشا همراه با نقش های تطبیقی به واسطه ی تنظیم اسمزی در گیاهان رشد یافته تحت تنش باشند. رابطه ی مثبتی بین تجمع گلایسین بتائین و پرولین و مقاومت به تنش در گیاه وجود دارد.

همه گونه های گیاهی قادر به تولید طبیعی یا تجمع این ترکیبات در پاسخ به تنش نیستند، به همین دلیل تحقیقات گسترده ای انجام شده، برای بررسی روش های مختلف تا به گیاهان برای تحمل به تنش کمک کنند. با کاربرد مهندسی ژنتیک، گیاهانی تولید شده است که قادرند تا ح دی پرولین و گلایسین بتائین بیشتری نسبت به دیگر گیاهان تولید کنند. کاربرد این ترکیبات در گونه های گیاهی منجر به افزایش قابل توجهی در رشد و ع ملکرد نهایی محصول در شرایط تنش کمک کنند.

با کاربرد مهندسی ژنتیک، گیاهانی تولید شده است که قادرند تا حدی پرولین و گلایسین بنائین بیشتری نسبت به دیگر گیاهان تولید کنند. کاربرد این ترکیبات در گونه های گیاهی منجر به افزایش قابل توجهی در رشد و عملکرد نهایی محصول در شرایط تنش می شود. معمولا به نظر می رسد که گونه های با برگ پهن مانند لوبیا، گوجه فرنگی و انگور نسبت به گونه های علفی دیگر به غلظت های بالای گلایسین بتائین حساسیت بیشتری نشان می دهند. در آینده تحقیقات بیشتری برای تعیین مؤثرترین غلظت و تعداد کاربرد و همچنین واکنش پذیرترین مرحله رشد گیاه مورد نیاز است.

قرص گلایسین

کاربرد گلایسین سولفات کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن به خصوص در دوران بارداری, شیردهی ودرموارد سوء تغذیه این فرآورده برای بیماری فعلی شما تجویز می شود همچنین از مصرف در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران باید خودداری کرد این فرآورده جهت پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری نمی باشد.

در صورت حساسیت به این فراورده، مواد دیگر، غذاها، مواد محافظ و رنگ ها پزشک را باید مطلع کنید. در صورتی که یک نوبت مصرف فراورده را فراموش کردید به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید ولی اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد، از مصرف این نوبت خودداری کنید و برنامه ی معمول خود را ادامه دهید و مقدار مصرف را نیز دو برابر نکنید .

دوره مصرف بسته به شدت کمبود و شرایط فرد متفاوت است ولی به طور معمول در حدود ۱۰ تا ۲۰ هفته یا بیشتر درصورت وجود عامل پاتولوژی مقاوم زمینه ای می باشد. این فراورده حاوی آهن بالاتر از ۴۵ میلی گرم می باشد.

گلایسین صنعتی

  • استفاده در مکمل های غذایی و نوشیدنی های پروتئینی.
  • استفاده در فرمولاسیون داروها باعث جذب بهتر دارو را در معده می شود.
  • استفاده در تولید خوراک دام به عنوان شیرین کننده و افزایش دهنده طعم.
  • استفاده در نوشیدنی ها به همراه گلوتامات سدیم ، DL-alanie یا اسید سیتریک به عنوان طعم دهنده یا شیرین کننده.
  • استفاده در شراب و نوشیدنی ها به عنوان اصلاح کننده اسیدیته یا بافر.
  • استفده در تولید شیرینی و کیک و کلوچه.
  • استفاده در سس، آب میوه و سرکه به عنوان شیرین کننده و جهت بهبود طعم و مزه غذاو حفظ رنگ اصلی.
  • استفاده در پوست ماهی و بادام زمینی به عنوان ضد عفونی کننده به عنوان مهار کننده تولید مثلBacillus subtilis وcoil
  • استفاده در کرم ، پنیر، مارگارین، نودل پخته سریع ، آرد گندم به عنوان تثبیت کننده .
  • استفاده در فرآوری گوشت و سس سویا به منظور حذف تلخی.
  • استفاده در ساخارین به منظور کاهش عصاره تلخ آن.
  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

کتاب و کودک

یکی از مهم ترین دغدغه‌های الدین پیدا کردن مناسب‌ترین کتاب داستان کودک است. کودکان برای رشد و درک بهتر پدیده‌های گوناگون به کتاب داستان های نیاز دارند. آنها با شنیدن داستان های مختلف به زبان ساده با انواع فرهنگ‌ها و انسان‌ها آشنا می‌شوند و یاد می گیرند هریک از شخصیت‌های داستان در برابر اتفاقات مختلف چه واکنشی نشان می‌دهند و در آن شرایط چه رفتاری می کنند. کتاب های کودکانه آنها را به دنیای خیالی می‌برد و خلاقیت آنها را افزایش می‌دهد. با بررسی موضوع کتاب و کودک متوجه خواهید شد بچه‌هایی که در سال‌های قبل از مدرسه با کتاب رابطه بهتری پیدا کرده اند در دوران تحصیلی‌شان موفق‌تر می‌شوند و در بزرگسالی هم به کسب علم و دانش علاقه مند خواهند بود و در زندگی آینده شان قطعا موفق ترند.

کتاب و کودک

تربیت کودکان کتابخوان کار راحتی نیست. و اگر نتوانید درست این کار را انجام دهید احتمال اینکه فرزندتان به بازی‌های رایانه‌ای و عروسک‌هایش وابسته شود بسیار بیشتر است. از بین هزاران کتاب کودکی که در بازار وجود دارد انتخاب بهترین کتاب کار سختی است. حتی با وجود تقسیم‌بندی‌هایی که ناشران پشت جلد آثارشان درج می‌کنند، انتخاب مناسب‌ترین کتاب کار راحتی نیست پس باید با دقت از بهترین انتشارات کتاب ها را تهیه کنید.

اولین معیار در انتخاب کتاب کودک جلد کتاب کودکانه است. اما همه اطلاعات لازم در جلد کتاب خلاصه نمی‌شود. برای اینکه بتوان بهترین کتاب را انتخاب کرد باید حتما رده‌بندی سنی کتاب کودکان و نوجوانان را شناخت و بر اساس توانایی کودک در درک موضوعات اقدام به انتخاب کتاب مناسب کرد. یکی از بهترین چیزهایی که می توان به عنوان هدیه به کودکان داد کتاب متناسب با گروه سنی آنهاست.

 کودکان در سن حدود یک‌سالگی به تصاویر بیشتر از داستان‌ها علاقه دارند پس می توان در این سن کتاب‌هایی که تصاویر بزرگ با نوشته های خیلی کوتاه دارند را تهیه کرد. با گذشتن از سن یک سالگی، میل کودکان به داستان شنیدن هم بیشتر می‌شود، به همین دلیل تا قبل از دو سالگی می‌توان کتاب‌های ساده‌ای که در آنها شعرهای کوتاه برای هر تصویر نوشته شده را تهیه کرد ولی باز هم در این سن کتاب های تصویری مهم هستند و تصویر، حرف اول را می‌زند و اگر ظاهر کتاب دلخواه فرزندتان نباشد، به شعرهایش هم توجه زیادی نمی‌کند.

بهتر کار این است که تا قبل از یک سالگی، کتاب‌های غیرکاغذی برای کودکانتان تهیه کنید تا با آنها سرگرم شوند و خیلی ناآگاهانه با کتاب انس می گیرند. بازی او با کتاب‌های کاغذی ممکن است به بریدن دستش و دور شدن از کتاب منجر شود. همچنین ورق زدن کتاب‌های پارچه‌ای و پلاستیکی برای بچه های کوچک آسان‌تر خواهد بود و به همین دلیل زمان طولانی‌تری را برای وقت گذراندن با کتاب صرف خواهند کرد.

کودکان زیر دو سال نمی توانند عاشق کتاب و کتاب خواندن باشند. آن ها در این سن بیشتر از والدین خود تقلید می‌کنند و وقتی آن ها را کتاب به دست می‌بیند، برای شبیه‌سازی رفتارهای شان تلاش می‌کنند. پس بهترین روش برای اینکه فرزندانتان در آینده کتابخوان شوند این است که از همان روز اول علاقه به کتاب خواندن را نه با حرف، بلکه با رفتارتان به او نشان دهید و او را به سرگرم شدن با کتاب عادت دهید و وقت گذراندن با آن عادت دهید.

نیازی نیست برای کتاب خواندن، قانون خاصی بگذارید و زمان دقیقی را برای این کار انتخاب کنید. صبح، ظهر یا شب مهم نیست و اینکه چند کتاب بخوانید اهمیتی ندارد. زمان مناسب برای خواندن کتاب همان وقتی است که کودک‌تان به شنیدن قصه ها علاقه نشان دهد و بی حوصله نباشد و میزان مناسب کتاب برای یک وعده، همان اندازه‌ای است که کودک‌تان به شنیدن داستانش راغب است. هرگز نباید کودکتان را به شنیدن داستان مجبور کنید و وقتی می‌بینید لذتی از ادامه دادن نمی‌برد این کار را ادامه ندهید.

بچه‌هایی که به مهدکودک می روند عاشق شنیدن داستان‌ها در قالب شعر هستند با اینکه همچنان از دیدن تصاویر لذت می برند اما شنیدن قصه تصویرهایی که می‌بینند هم دوست دارند. برای کودکان دو تا چهار ساله می توانید کتاب‌هایی که نوشته کم و آهنگین دارند را انتخاب کنید و سراغ داستان‌هایی بروید که حدس زدن روال و پایان‌ داستان سخت نباشد. بچه‌ها در این سن دوست دارند تصاویر کتاب را نگاه کنند تا شخصیت‌ها و فضای داستان را در ذهن‌شان بهتر تصویرسازی کنند. آنها وقتی قصه‌ها را در قالب شعر می‌شنوند، بهتر آنها را به خاطر می‌سپارند و حتی در خواندن کتاب با شما همراهی می کنند.

همه کودکان به‌راحتی با حمام کردن کنار نمی‌آیند و بعضی ها‌ هم اصلا میانه‌ای با کتاب ندارند. اگر والدین بتوانند این دو کار را با هم انجام دهند، قطعا هر دو فعالیت برای کودکتان لذت‌بخش خواهد شد. چند کتاب ضد‌آب که می‌توانید با خود به حمام ببرید را تهیه کنید. کتاب‌های حمام باید متن کم و تصویر زیاد داشته باشند و تعداد صفحات‌شان هم خیلی کم باشند. فرزند شما می‌تواند درحالی‌که در وان نشسته از مشاهده تصاویر آن کتاب‌ها و شنیدن داستان‌های‌شان لذت ببرد. از هر راهی که فرزندتان را به کتاب پیوند می‌زند کمک بگیرید. انتخاب کتاب‌هایی که در موقعیت‌های متفاوت فرزندتان می‌تواند از آنها استفاده کند، بهترین راه برای کتاب‌دوست کردن اوست. خرید کتاب‌های مخصوص حمام یا کتاب هایی که آموزش های مختلف را در قالب داستان می دهد برای کودکان می تواند خیلی جذاب باشد که قصه های نی نی نازم انتشارات تازه ها از این دسته کتاب ها هستند.

می توانید داستان‌ها را برای کودک‌تان بخوانید و بعد از آن ها بخواهید جمله‌ها را تکرار کنند یا اینکه داستان را بعد از تمام شدن به شیوه خودشان برایتان تعریف کنند. ممکنه بی‌میلی فرزندتان به کتاب، از اشتباه در انتخاب گزینه‌های مناسب باشد. اگر به کتاب داستان ها گوش نمی دهد سعی کنید برایشان محتواهای متفاوتی را انتخاب کنید، لحن‌تان را عوض کنید، با خودش به شهرکتاب و کتاب فروشی ها بروید، از تصاویر برای جذاب کردن داستان ها کمک بگیرید و کتاب های تصویری بخرید یا با مشارکت او داستان ها را به شکل یک نمایش بازی کنید تا از داستان ها خوشش بیاید.

بچه‌ها دوست دارند کتاب هایی را که بهش علاقه مند هستند را چند بار بخوانند. آنها وقتی از یک کارتون خوش‌شان می‌آید، هر روز تماشایش می‌کنند و وقتی داستان یک کتاب جذب‌شان می‌کند، دوست دارند هر لحظه آن را بشنوند. این موضوع اشکالی ندارد در برابر این خواسته کودک‌تان انعطاف پذیر باشید و هر چند بار که می‌خواهد کتاب را برایش بخوانید. این تکرار کمک می‌کند فرزندتان داستان را حفظ کند و برای دیگران تعریف کند این کار اعتماد به نفس او را هم افزایش می دهد.

از اینکه فرزندتان داستان‌های کتاب‌ها را شبیه‌سازی کرده و آنها را به بازی‌هایش وارد می‌کند ناراحت نشوید. حتی اگر یک روز اشتباه یکی از شخصیت‌های قصه را انجام داد و خودش را جای او گذاشت نگرانی ندارد. در صورت بروز دادن این نشانه‌ها در کودکتان متوجه خواهید شد که تخیل قوی پیدا کرده، مفهوم داستان را درک می‌کند و می‌تواند خود را در موقعیت‌های مختلف در نظر بگیرد. از بازی‌های خلاقانه فرزندتان و رویابافی‌هایش نترسید و حتی گاهی می توانید با او در این ماجراها شریک شوید این کار رابطه کتاب و کودک تان را تقویت می کند.

معرفی برترین‌ کتاب‌های کودک

  • قصه های 1 ساله های انتشارات تازه ها: بیشتر مادران با این مشکل درگیر هستند که چه کتاب هایی برای کودک یک ساله یا زیر یک سالشان بخوانند، زیرا در بیشتر کتابفروشی ها و فروشگاه ها کتاب مناسب برای کودکان این سن بسختی پیدا میشود. خواندن کتاب برای کودک در همان سنین کودکی باعث میشود تا او با کتاب آشنا شده و از طریق داستانها بتواند با دنیای پیرامونش رابطه برقرار کند چون که وجود داستانها برای کودکان مهم است زیرا زندگی کردن را به کودک می آموزد. اجازه دهید که کودک کتاب را لمس کند و سعی کنید از کتابهای نرم و پارچه ای که پاره کردن آنها ممکن نیست و همپنین کتابهایی که دارای تصاویر بزرگ و رنگی هستند استفاده کنید تا توجه کودک جلب شود. قصه های 1 ساله ها مجموعه 6 داستان زیبا و خواندنی برای کودکان است که با تصویرسازی مناسب و استفاده از رنگ های شاد میتواند کودک را به کتاب علاقمند سازد، میتوانید این داستان ها را در زمان های گوناگون برای کودک خود بخوانید.
  • مهمان نمی‌خواهید؟: مهمان‌های ناخوانده را که کارتونش هم پخش میشد همه به یاد دارند همان حیواناتی که خیس از باران در خانه‌ی پیرزن مهربان را زدند و پیرزن هم به آن‌ها پناه داد. همان حیواناتی که وقت رفتن برای پیرزن خواندند، من که جیک و جیک می‌کنم برات، بذارم برم؟ همان‌هایی که در خانه‌ی پیرزن ماندگار شدند. این قصه‌ی عالی، برای بچه‌ها و به خصوص آن‌هایی که هنوز مدرسه نمی‌روند، جذاب است. بازی کلامی دارد، می‌توانید به راحتی نمایشش را اجرا کنید، و کلی حرف دارد که بزند. نویسنده این کتاب فریده فرجام موقع نوشتن مهمان‌های ناخوانده حواسش بوده پیامش را در قالب داستان بدهد: صلح، مهربانی، همکاری، دوستی با حیوانات و ….
  • نی نی و حمام انتشارات تازه ها: حمام کردن برای برخی از کودکان، بسیار خوشایند است، اما برای برخی دیگر ناخوشایند است و والدین را دچار زحمت بسیار میکند. کودکان خردسال به دلیل ترس از سوزش چشم‌هایشان بخاطر صابون یا افتادن در داخل چاه حمام، یا شستن موهایشان از حمام رفتن تنفر دارند. کودکان بزرگتر، بخاطر آنکه سرگرمی و مشغولیت خود را ترک نکنند و کنار نگذارند، فکر می‌کنند که نیازی به حمام کردن ندارند. با استفاده از روش هایی ساده می‌توانید حمام را برای کودک دلپذیر سازید. نی نی و حمام یک داستان آموزشی کودکانه است که به زبان ساده نحوه حمام کردن را به همراه مراحل آن توضیح میدهد. کودک در کنار بازی کردن با نحوه صحیح حمام کردن مانند شستن موها آشنا میشود این کتاب پیشنهادی مناسب برای خرید کتاب مناسب کودک است

در آخر اینکه به تصویرگری کتاب ها دقت داشته باشید چون در کتاب کودکان تصویرها بسیار مهم و دربرگیرنده‌ی پیام هستند. این تصویرهای کتاب ها هستند که ذوق هنری کودکان شما را پرورش می‌دهند. بنابراین بسیار مهم است کتاب‌هایی که برای کودکتان می‌خرید از ارزش هنری بالایی برخوردار باشند و سواد دیداری آن‌ها را پرورش دهند.

  • parisa021 021