آبکاری کروم در منزل

فانتاکروم چیست؟
آبکاری کروم در منزل : اگر بخواهیم درباره مقوله فانتاکروم توضیح دهیم باید این گونه بیان کنیم که یک روش مدرن و نوین در سیستم آبکاری است که با ارائه تکنیک های منحصر به فرد پوششی خود بر روی سطوح تمامی اجسام، جایگزین بسیار مناسب و ایده آل برای پوشش های کروم سنتی و قدیمی به حساب می آید. این سیستم بر اساس جدیدترین و پیشرفته ترین متدهای آبکاری و تکمیل سطوح طراحی شده است لذا این امر موجب گشته تا به عنوان منحصر به فرد ترین سیستم پوششی در دینا معرفی شود که طرفداران بی شماری را به سمت خود جذب نماید.

آبکاری کروم در منزل : به این علت که کار کردن با دستگاه فانتاکروم بسیار ساده است شما اگر یک دستگاه فانتاکروم در منزل داشته باشید می تواند آبکاری کروم سخت را به راحتی در خانه انجام دهید
از آنجایی که روش های آبکاری و پوششی سنتی، دارای محدودیت های زیادی هستند لذا سیستم آبکاری فانتاکروم با سرعت عمل بالا و روش های پوششی به صرفه و بسیار زیبای خود توانست به عنوان بهترین و محبوب ترین سیستم آبکاری دنیا، جایگاه ویژه ای در میان طرفداران خود پیدا کند.
بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم چیست؟
همانطور که گفته شد فانتاکروم یکی از روش های آبکاری نوین است که فرایند خود را به صورت پاششی انجام می دهد. این فناوری برای اولین بار در کشور ایتالیا طراحی و تولید، سپس به سراسر دنیا عرضه شده است. به طوری که می توان گفت در حال حاضر کمتر کشوری وجود دارد که این روش مدرن در زیبا سازی و پوشش سطوح اجسام مختلف خود استفاده نمی کند. اگر بخواهیم بهترین مزیت های استفاده از فانتاکروم را بیان کنیم لازم است به تمامی موارد زیر اشاره نماییم.
یکی از مهم ترین و بهترین مزیت های این روش، سهولت و تسریع در انجام کار در هر مکانی حتی آبکاری کروم در منزل می باشد. به طوری که تنها با داشتن یک اپراتور و آموزش چند ساعته به صورت عملی و تخصصی، می توان در کمترین زمان ممکن عمل آبکاری را به بهترین شکل خود انجام داد.
توانایی انجام آبکاری و پوشش سطوح بر روی تمامی اجسام از دیگر قابلیت ها و مزیت های ارزشمند این سیستم به حساب می آید. چوب، پلی استر، سرامیک، کاشی، موزائیک، کامپوزیت، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه و… از جمله مواردی هستند که می توان روش آبکاری و زیبا سازی فانتاکروم را بر روی آن ها پیاده نمود

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هر کسب و کاری برای موفقیت بیشتر خود، نیاز به تبلیغات دارد، این تبلیغ است که ضامن حیات یا نابودی یک برند میشود،‌ خواه این تبلیغ دهان به دهان باشد و خواه تبلیغات اینترنتی گسترده.

اما چه چیزی باعث میشود که یک تبلیغ تاثیر بیشتری داشته باشد و تا مدت ها از یاد نرود؟ بدون شک شما نیز به موارد متعددی از تبلیغات ناموفق برخورده کرده اید که نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه و وقت نداشته اند.

در این بخش سعی داریم تا شما را با نکات مهمی آشنا کنیم که باعث میشود تا تبلیغ شما تاثیر بیشتر، نتیجه بهتر و در نهایت افزایش فروش بیشتر داشته باشد. 

10 گام برای تأثیر بیشتر و بهتر تبلیغات 


۱- جامعه هدف خود را بخوبی بشناسید.

اولین و مهمترین گام در تبلیغات شناسایی کاربران هدف شما هستند. سعی کنید نسبت به عادات و سلایق جامعه هدف خود آگاهی کافی داشته باشید: چه نیازهایی دارند؟ چه چیزهایی برایشان اولویت است؟ و ...  بدین ترتیب بهترین شیوه را برای تبلیغات خود پیدا میکنید.

۲- مدت زمان تبلیغات خود را مشخص کنید.

هر تبلیغی برای آنکه بیشترین تأثیر را در ذهن مخاطب داشته باشد، نیاز به یک دوره زمانی مشخصی دارد. طولانی کردن مدت زمان پخش تبلیغ، برخلاف تصور شما تأثیر عکس داشته و مخاطب را خسته میکند.

۳- در تبلیغات سبکی خاص و منحصر بفرد داشته باشید.

یادتان باشد که همواره باید دلیلی باشد تا مخاطب در همان ثانیه اول اصالت تبلیغ شما را تشخیص دهد و جذب تبلیغ شما گردد. برای کسب این هدف نیازهای مخاطب را همواره در نظر داشته باشید و در تبلیغ خود آنها را لحاظ کنید. 

۴- هوشمندانه عمل کنید.

سرعت انتقال پیام را به نحوی که خودتان می پسندید، با خلاقیت افزایش دهید تا از هزینه های گزاف جلوگیری نمایید. یک تبلیغ نامفهوم و پیچیده، موفقیت شما را به شدت کاهش خواهد داد، تلاش کنید تا مخاطب به درک موردنظر شما برسد. 

۵- بازخوردها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

همیشه باید بدانید که جامعه نسبت به تبلیغات شما چه واکنشی نشان میدهد. همواره حد مشخصی را به عنوان استاندارد، برای خود تعیین کنید، بدین ترتیب قادر خواهید بود تا در فعالیت های تبلیغاتی بعدی به بهترین نحو عمل کنید. 

۶- اهداف مشخصی داشته باشید.

بهتر است برای هر تبلیغ، فقط یک هدف را مشخص کنید تا مخاطب به راحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند. بدین ترتیب نسبت به کسانی که سعی میکنند تا در یک تبلیغ تمامی اهداف خود را بگنجانند، موفق تر خواهید بود. 

۷- زیبایی را فراموش نکنید.

هر تبلیغی نیاز به یک تیم هنری دارد، بدین ترتیب میتوانید تبلیغات خود را به شکلی زیبا و منحصر بفرد ارائه دهید. در دنیای پر رقابت امروز دیگر نمیتوانید فقط با یک روش برای محصول خود تبلیغ کنید. 

۸- تعامل داشتن در تبلیغات ضروری است.

به تنهایی فعالیت نکنید، با برندی که خارج از عرصه کاری شما است به تعامل و تبادل بپردازید، بدین ترتیب نگاه مخاطب خود را جلب میکنید و به نوعی باعث افزایش قدرت در رقیبتان نمیشوید؛ بدین صورت افراد خود برای کسب اطلاعات بیشتر به پل های ارتباطی شما مراجعه کنند.

۹- به میزان لازم تبلیغات کنید.

بزرگترین اشتباه آن است که برای تبلیغات خود، بودجه مشخصی در نظر نگیرید. با یک برنامه ریزی دقیق میتوانید همواره تبلیغات داشته باشید و ماندگار شوید.

۱۰- در زمان مناسب، تبلیغ کنید.

با توجه به خدمات و محصول خود تبلیغ کنید. برای مثال اگر شما فروشنده لباس های شنا هستید، بهترین زمان برای تبلیغ تابستان است. 

  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

فرایند آبکاری کروم سخت : در این مقاله قصد داریم تا فرایند آبکاری محصولات شما در آبکاری قربانی را از اولین مرحله تا تحویل سفارش را توضیح دهیم تا هیچ سوالی در ذهن شما باقی نماند.

تماس با آبکاری کروم سخت قربانی

شما با تماس با آبکاری قربانی میتوانید اطلاعات اولیه و سوالات مورد نظر خود را بر طرف کنیید. و بعد از مشخص شدن تمام موارد ذهن شما یک جلسه حضوری با شما گذاشته می شود تا سفارش شما را به صورت کامل گرفته و به مرحله آبکاری فرستاده.

فرایند آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم سخت

قرار ملاقات با آبکاری قربانی

بعد از تماس و مشخص کردن اطلاعات خود می توانید یک قرار ملاقات با آبکاری قربانی گذاشته تا اطلاعات سفارش خود را به طور کامل با ما درمیان گذاشته.

بارگیری و تحویل محصول به آبکاری کروم سخت قربانی

بعد از قرار ملاقات و رفع سوالات که در ذهن شما وجود دارد زمان تحویل سفارش خود به آبکاری کروم سخت قربانی است. بارگیری محصول در صورتی که وزن بالا باشد انجام می شود که هزینه انتقال تا کارخانه به عهده خود مشتریست

 

فرایند آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم سخت

 

هزینه آبکاری کروم سخت

فرایند آبکاری کروم سخت نسبت به حجم و وزن کار قیمت آن مشخص می شود و نسبت سختی کروم در آبکاری نیز در قیمت آن تاثیر دارد. به این علت که هزینه هر سفارش با سفارش دیگر فرق می کند نمی شود یک قیمت واحد برای آن در نظر گرفت ولی ما با نازل ترین قیمت ها سفارش شما را انجام خواهیم داد. این نکته هر هزینه ای برای آبکاری کروم سخت اعمال شود چند برابر آن بر خواهد گشت و دلیل آن افزایش طول عمر است.

 

فرایند آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم سخت

 

تحویل سفارش به مشتری

بعد از ثبت سفارش شما آبکاری شروع می شود که باز به میزان حجم و وزن کار شما زمان تحویل متغییر است ولی ما تلاش میکنیم که در سریع ترین زمان ممکن محصول شما را تحویل دهیم.

  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شبکه های اجتماعی، کسب و کارها رونق ویژه ای یافت. همچنین این شبکه ها باعث شدند تا کسب و کارهایی جدید نیز راه اندازی شوند که مهمترین آنها تبلیغات است: تبلیغات تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و ....

از آنجا که وسیله ارتباطی در این زمینه تلفن های هوشمند میباشد و امروزه تقریبا همه افراد از بزرگ و کوچک یک وسیله ارتباطی دارند، بدین ترتیب مشتریان همواره در مواجه با تبلیغات هستند.

یادمان باشد این غیرممکن است که همه افراد به تبلیغاتی که در جلوی رویشان است،‌ توجه کنند. 

برای درک بهتر این مساله یک مثال ساده میزنیم : در حال قدم زدن در خیابان هستید، بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی بسیاری وجود دارد و همچنین افرادی که به شما تراکت های تبلیغاتی میدهند. به هیچیک توجه نمیکنید و به راه خود ادامه میدهید، اما در همان حال گرسنه میشوید. حالا رفتارتان کاملاً تغییر می‌کند و شروع به جستجوی بیلبوردهایی میکنید که یک رستوران خوب را به شما نشان دهد. 

1. بدین ترتیب بهترین و تاثیرگذارترین تبلیغات باید زمانی ارائه شود که مشکلی وجود دارد، و شما می‌توانید آن را حل کنید زیرا در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری بسیار بالا است.

اما در پاره ای موارد، بدون آنکه متوجه شویم تبلیغات برای ما تعیین و تکلیف میکنند. این مساله در تبلیغات تلویزیونی بسیار قابل مشاهده است. زمانی که شرکتی بخواهد محصول جدید خود را معرفی کند از این روش بهره میبرد.

برای مثال در آگهی تبلیغاتی عنوان میشود که امروزه بدلیل آپارتمان نشینی، بیشتر افراد دچار کمبود ویتامین d و در نتیجه پوکی استخوان در آینده خواهند شد. محصول جدید ما دارای این ویتامین و ویتامین های مودنیاز دیگر بدن شما است. پس از مشاهده این تبلیغ، شما بدنبال آن محصول خواهید رفت. شرکت موردنظر با این تبلیغ به شما گفت که تو امروز این مشکل را داری و راه حل آن نزد ما است. 

2. بهترین تبلیغ آن است که قبل از آنکه ما به آن فکر کنیم، به ما بگوید که چه چیزی نیاز داریم: زندگی ایده‌آل، بدن ایده‌آل، سلامتی بیشتر و راحتی بیشتر و ... 

دقت کردید؟ ما در بحث تبلیغات بطور مداوم از نیاز مشتریان صحبت میکنیم، پس:  

3. برای داشتن یک تبلیغ موثر، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آن‌ها چگونه است و با چه چیزهایی در ارتباط هستند.

 

با رعایت همین نکات ساده، میتوانید بهترین تجربه ها را داشته باشید. امروزه با کمک شبکه های اجتماعی و تعاملات و ارتباطات آنلاین، بخوبی میتوانید با مشتریان خود رابطه برقرار کنید.

تبلیغات اینترنتی این روزها توانسته است تا جایگاه خوب و مناسبی در بین مشتریان و صاحبان کسب و کار ایجاد کند. 

بخاطر داشته باشید که شما در هر کسب و کاری که هستید، 100% به تبلیغات نیاز دارید،‌ تبلیغات تاثیرگذاری که باعث رشد شما شود. 

  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

زمانی که به دنبال صافی ها می باشید گزینه های متنوعی برای کابرد های مختلف به چشم می خورند .
مهم می باشد این اطمینان را داشته باشید که بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کنید ، ولی متفاوت بودن به چه معنا می باشد؟ با ما همراه باشید با ادامه مطلب انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی.

 

 

انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاه

 

 

 

کاغذ صافی یا کاغذ فیلتر سلولوزی (Cellulose Filter) ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

این صافی ها از الیاف سلولز ساخته می گردند و به منظور صاف کردن کلی به کار گرفته می شوند . سطح جلوگیری از عبور ذرات می تواند تا 2.5 میکرو متر شود. این نوع کاغذ صافی آزمایشگاهی برای فیلتراسیون گرانشی ساده با استفاده از یک قیف صافی پلاستیکی یا شیشه ای استفاده می گردد و برای این کار کاغذ صافی بایستی تا گردد . مدل های از پیش تا شده در بعضی از گرید ها موجود می باشد.

 

 

 

 

انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاه

 

 

 

صافی شیشه ای ریز رشته ای ( میکرو فایبر گلاس Glass Microfibre Filter )

این صافی از ریز رشته های شیشه ای ساخته شده است و اجازه به نگهداری ذرات تا محدوده ی زیر میکرون را می دهند . آن ها می توانند دما های بالا ( تا حداکثر در حدود 550 درجه ی سانتیگراد ) را تحمل بکنند بنابراین می توانند در آنالیز های گرانش سنجی که در آن نیاز به شعله می باشد  استفاده گردند. صافی های میکرو فایبر گلاس را باید به شکل صاف به کار ببریم، چون آن ها را نمی توان نظیر کاغذ صافی ها تا کرد ، در نتیجه آن ها را می توانیم  با قیف بوخنر یا یک واحد صافی 3 قسمتی استفاده کنیم.

کاغذ صافی غشائی ( ممبران فیلتر Membrane Filter )

این صافی ها ذرات را بر روی سطح غشاء نگه می دارند . سطح عدم اجازه به عبور ذرات می تواند تا 0.2 میکرومتر باشد ، یعنی آن ها به شکل متداولی در کاربرد های آلودگی هوا و میکروبیولوژیکی استفاده می گردند.

 

مشخصات اصلی کاغذ صافی و کاغذ فیلتر آزمایشگاهی ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

اندازه ی منفذ یا تخلخل ( Pore Size )
این فاکتور اندازه ی عددی منافذ صافی می باشد، یعنی ذرات بزرگتر از این اندازه نگه داشته می شوند ، در حالی که ذرات کوچکتر از این اندازه می توانند از بین صافی عبور کنند .

 

درصد خاکستر کم یا بدون خاکستر (اشلس Ashless)

کاغذ صافی های سلولزی کمی را می توان به عنوان کاغذ صافی های بی خاکستر یا گرید خاکستر اندک نام ببریم که این امر توسط آتش زدن یک صافی سلولی در هوا در دمای 900 درجه ی سانتیگراد تعیین می گردد. کاغذ صافی های بدون خاکستر در کاربرد های آنالیزی مهم ، به عنوان مثال در آنالیز های گرانش سنجی ، استفاده می گردند.

 

کاغذ صافی های کمی ( Quantitative Filter Papers ) ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

این نوع کاغذ صافی ها برای آنالیز گرانش سنجی یا فیلتراسیون استفاده می گردند که در آن باید رسوب شیمیایی ، به عنوان مثال از صاف کردن با قیف بوخنر تحت خلاء ، بازیابی گردد.

 

کاغذ صافی های کیفی ( Qualitative Filter Papers ) ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

این کاغذ صافی ها در تکنیک های کیفی به منظور شناسایی مواد استفاده می گردند. آن ها سطح بازیابی رسوب مشابهی با کاغذ های صافی کمی ندارند .

 

انتخاب قیف مناسب برای کاغذ صافی

کاغذهای صافی جهت جداسازی فازهای جامد از مایع و در برخی از موارد جداسازی فاز جامد از گاز کاربرد دارند. به طور عمده دو نوع کاغذ برای بررسی تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذهای بدون خاکستر (ASHLESS) که برای آزمایشات کمی مورد استفاده قرار می گیرند و میزان خاکستر باقیمانده 008/0% است.
کاغذهای معمولی که برای آزمایشات کیفی مورد استفاده قرار میگیرند و میزان خاکستر باقیمانده حدود 06/0% است.
کاغذهای صافی در انواع مختلفی از لحاظ قطر منافذ و سرعت عبور طبقه بندی شده است.

فیلترهای Ashless (بدون خاکستر) ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

برای صاف کردن محلولها از کاغذ صافی استفاده می‌کنند . کاغذ صافی بدون خاکستر را از الیافی که با اسید کلریدریک و اسید فلوئوریدریک شستشو داده می شود و با آمونیاک‌ خنثی شده می‌سازند. کاغذ صافی باید دارای چنان بافتی باشد که کوچکترین ذرات رسوب را از خود عبور ندهد و در عین حال محلول را سریعا صاف‌ کند.

 

انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی و سایز ریز متوسط و درشت ، سه ‌نوع کاغذ صافی معمول ‌است :

 

1- بافت ریز: این کاغذ صافی برای صاف کردن رسوبهای خیلی ریز استفاده میشود .واتمن 42 و 44 نمونه ای از این نوع کاغذ صافی می باشد.

2- بافت متوسط: این کاغذ صافی برای صاف کردن رسوبهای حاوی دانه‌های متوسط استفاده میگردد. واتمن 40 نمونه ای از این نوع کاغذ صافی است .

3- بافت درشت : این کاغذ صافی جهت صاف کردن رسوب های دانه‌ درشت‌ و رسوبهای ژلاتینی مورد استفاده ‌قرار می‌گیرد. واتمن 41 نمونه ای از این کاغذ صافی است .

 

صافی های غشایی (ممبران)

ممبران فیلترها از انواع متفاوت و ترکیبات خاص ساخته شده می باشد که هر یک با توجه به نوع و ماهیت محلول مورد آزمایش به شرح زیر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

 

 

انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاهی | کاغذ صافی آزمایشگاه

 

 

 

 

سلولز مخلوط با استر(MCE) ، انواع کاغذ صافی آزمایشگاهی

استریل و غیر استریل- گرید دار و ساده
موارد کاربرد : فیلتراسیون استریل و دقیق محلول های آبی بررسی مواد هیدرولیک، بررسی و شمارش ذرات باکتری ها بررسی میکروبیولوژی محصولات لبنی مورد استفاده است
قطر منافذ :0.2 um, 0.45um, 0.65um, 0.8um, 1.2um, 3um, 5um, 8um

  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

امروزه بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین شاخه‌های بازاریابی در جهان است که اهمیت بسیاری نیز دارد، و یکی از تاثیرگذارترین کارها برای موفقیت در آن، تبلیغات اینترنتی موثر و هدفمند است. در این بخش همراه ما باشید تا کمی با اصطلاحات رایج تبلیغات آنلاین آشنا شوید: 

 

  • بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

منظور استفاده از رسانه‌های دیجیتالی مانند اینترنت، موبایل و ... است که در مسیرِ بازاریابی سبب افزایش تعداد مشتریان یک برند میشود. در حال حاضر بازاریابی دیجیتال یکی از هدفمندترین روشهای بازاریابی موجود در جهان است زیرا شما می‌توانید مخاطبان خود را با دقت بالایی مورد هدف قرار دهید. 

ایمیل مارکتینگ با هدف معرفی و تبلیغ برند شما با ارسال و به اشتراک گذاشتن خدمات و خبرنامه تان به مشتریانتان صورت میگیرد.

در sms مارکتینگ از طریق ارسال پیامک برای مشتریان قدیمی و جدید به معرفی محصولات و خدمات خود میپردازید. در این خصوص میتوانید به سایت های و نمایندگی های پنل پیامکی مراجعه کنید.

منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برند است که می‌تواند به شکل پولی در این شبکه‌ها یا ایجاد یک صفحه در این شبکه‌‎ها باشد.

  • پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click - PPC)

در تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیک که روی تبلیغتان میشود، هزینه پرداخت میکنید.

به کمک تبلیغات گوگل که پرطرفدارترین موتور جستجو در دینا میباشد، می‌توانید به افزایش فروش دست یابید.

  • بازاریابی مجدد (Remarketing)

نوعی از تبلیغات پولی (یا همان PPC) است که به بازاریاب امکان می‌دهد تا کسانی را هدف قرار دهد که قبلاً از وب‌سایت دیدن کرده‌اند، بدین صورت که شما دوباره از آنها دعوت میکنید که سایت را ببینند و بدین شکل میتوانید محصولات خود را در معرض مشاهده آنها قرار دهید. 

  • نرخ کلیک (Click Through Rate - CTR)

منظور تعداد کاربرانی است که روی یک تبلیغ یا لینک از شما کلیک می‌کنند که میتواند صفحات وب‌سایت، ایمیل، پست‌های اجتماعی و ... باشند.

  • ترافیک طبیعی (Organic Traffic)

منظور آن دسته از کاربران اینترنت هستند که با استفاده از روش‌های طبیعی ( بدون تبلیغات پولی)  به وب‌سایت شما هدایت شده‌ و به بازدید از وب‌سایت میپردازند. این ترافیک می‌تواند از طریق قرار گرفتن در لیست‌های مختلف، رتبه شما در موتورهای جستجو و گرفتن لینک از صفحات اجتماعی و ... باشد.

  •  ترافیک پولی (Paid Traffic)

منظور آن دسته از کاربران اینترنت هستند که از طریق تبلیغات شما در موتورهای جستجوگر، شبکه‌های اجتماعی، سایر سایت‌ها و ... به وب‌سایت هدایت شده‌اند. 

  • بازگشت سرمایه (Return on Investment - ROI)

بازگشت سرمایه. همان چیزی است که هر تجاری دوست دارد شاهد آن باشد. اگر شما 200 هزار تومان تبلیغ کرده اید، بازگشت سرمایه مقدار پولی است که علاوه بر هزینه، به عنوان سود به شما باز میگردد.

  • parisa021 021
  • ۰
  • ۰

کروم سخت

کروم چیست ؟

کروم در ۱۸۷۵ درجه سانتیگراد آب می شود و در مقابل زدگی شیمیایی به خوبی مقاوم است. خصوصیات فیزیکی حاصل از آبکاری کروم سخت تا دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد هیچ تغییری نمی کند.

به دلایلی که در زیر آورده شده آبکاری کروم صنعتی با آبکاری کروم ذینتی فرق هایی دارند.

  1. ضخامت در آبکاری کروم سخت صنعتی به ۲.۵ تا ۲.۷ میکرون می رسد که در کروم ذینتی به ندرت به ۲ میلی متر می رسد.
  2. قشر کروم تزئینی دارای پرزها و منافذ زیادی است ولی قشر کروم سخت بدون منفذ بوده و فقط ممکناست شامل میکروترکهایی باشد
  3.  آبکاری کروم سخت تقریبا در تمامی موارد مستقیما بر روی قطعه مورد نظر نشانده میشود در حالیکه کروم تزئینی بر روی پوششی از نیکل براق انجام میپدیرد
  4. آبکاری کروم سخت معمولا برای افزایش مقاومت در برابر سائیدگی ، گرما و خوردگی  شیمیایی به کارمیرود و آبکاری کروم تزئینی صرفا جهت زیبایی مورد استفاده قرار میگیردکروم فلزی سفید  خاکستری  سخت و شکننده است . قابلیت پرداخت سطحی آن تا جلای آیینه ای از خصوصیات بارز و منحصر به فرد آن میباشد علامت اختصاری در جدول تناوب( با cr وعدد اتمی ۲۴).

جزییات کروم

  • آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم
  • آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم
  1. 1
  2. 2

سختی کروم در برابر سایش

کروم از سخت ترین مواد رایج و دسترس  می باشد. به همین علت کلمه “ آبکاری کروم سخت ” در صنعت رایج شده است. سختی متوسط کرم عبارت از ۸۵۰-۱۲۰۰ ویکرز می باشد.
البته دستیابی به چنین سختی هایی به سادگی امکان پذیر نیست و به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد.
معمولا فرسودگی و سایش قطعات صنعتی و مکانیکی تحت شرایط زیر واقع می شود:

  • اصطکاک خشک
  • اصطکاک تحت فشار (در حضور روغن)
  • اصطکاک ناشی از چرخش (در حضور روغن)
  • عملیات سایشی
  • سایش در حرارت بالا

مثالهای هریک از این شرایط را می توان به ترتیب زیر بیان کرد:

  • چرخ دنده ها ، قالبهای کشش و …
  • شفت و پیستونها هیدرولیک و …
  • شفت چرخ دنده ها ، میل لنگها و …
  • قالبهای آجر ، آسیاب شکر.

این مثالها تنها گوشه ای از موارد کاربرد وسیع و گسترده “ آبکاری کروم سخت ” را نشان می دهد. فهرست کاملتری از کاربردهای “کروم سخت” در پایان به صورت یک جدول ارائه شده است.
به جرئت می توان ادعا کرد عمر قطعات و وسائلی که با پوششی از “کرم سخت” محافظت
شده اند ، ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از عمر قطعات مشاب می باشد که فاقد پوشش “کروم سخت” است.

آبکاری کروم سخت | آبکاری کروم

مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی و حرارت

“کرم سخت” در بسیاری از صنایعی که با مواد شیمیایی سروکار دارند همچون صنایع غذایی ، صنایع دارویی و بهداشتی ، صنایع رنگ سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم مقاومت بسیار خوبی در مقابل مواد اکسید کننده و احیا کننده از خود نشان می دهد. به غیر از گاز کلر و کلریدریک اسید که به سرعت بر آن اثر می کنند ، سایر اسید های معدنی تاثیر چندانی بر کرم ندارند. همچنین بجز تری کلرو استیک اسید تقریبا تمامی اسید های آلی بر آن بی تاثیرند.

قطعات مختلف ماشین های پلاستیک که در تماس با پلاستیک مذاب هستند لازم است حتما پوشش “کرم سخت” داشته باشند.

پلاستیک های مذاب به خصوص انواع پلاستیک های وینیل خاصیت اسیدی و خورندگی داشته و قطعات دستگاه و قالبها را به مرور زمان دچار خوردگی شدید می نمایند. چنانچه قطعات مزبور با قشری از کرم سخت به ضخامت ۲/۵ – ۲۵ میکرون پوشیده شوند عمر آنها به طرز قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

“کروم سخت” اثرات ناشی از افزایش درجه حرارت را به خوبی تحمل می کند. اولین اثر ناشی از افزایش درجه حرارت نرم شدن فلز است که در اغلب فلزات دیده می شود ، ولی “کرم سخت” ضمن حفظ مقاومت خود در برابر خوردگی شیمیایی تا دمایی بیش از۴۰۰°c سختی خود را نبز حفظ می کند.

با افزایش درجه حرارت از ۴۵۰°c تا ۷۰۰°c سختی شروع به کاهش می کند و از ۹۰۰ به ۴۵۰ ویکرز کاهش می یابد. افزایش درجه حرارت تا ۱۲۰۰°c باعث کاهش سختی تا ۳۰۰ ویکرز می شود.

چرا آبکاری با کروم سخت ؟

خواص ظاهری و تزئینی آبکاری کروم سخت

ظاهر کروم از جذابیت خاصی برخوردار است با این حال آبکاری کروم تزئینی به هیچوجه پوشش مناسبی برای مقابله با سایش نمی باشد.

“کروم سخت” بسته به ضخامت مورد استفاده (به طور معمول ۱۰ – ۵۰ میکرون) می تواند ضمن حفظ خواص خود ، از ظاهر قابل قبول و جذابی برخوردار باشد و بسته به نوع کاربرد قطعه ظاهر آن از مات تا جلای آینه ای می تواند تغییر کند.

برای مثال قالبهای شیشه عینک باید دارای جلای آینه ای و قطعات یک میکروسکوپ می تواند مات باشد.

آبکاری کروم انواع قطعات صنعتی با هر سایز و اندازه ای در آبکاری کروم سخت قربانی

  • parisa021 021